Basit Ritim Aleti Yapımı


 
Çocuğu okula giden aileleri her gün yeni bir meslek bekler. Bu gün mesleğim ne olacak acaba diye düşünürken büyük kızım Başak anneciğim müzik dersinden ödevim var, ritim aleti yapacağız dedi. Halbuki ben bu gün biraz çıkıp gezmeyi düşünüyordum. Ne yapacağımıza bir türlü karar veremedik. Yoğurt kabından davul mu yapalım , marakas mı yapalım derken Başak ısrarla Kanun yapmak istedi. Çünkü öğretmeni marakas ve davulu basit bulduğu için kabul etmeyeceğini söylemiş. Kolları sıvadık bu günde marangoz olduk. Bakalım beğenecek misiniz Başağın Kanununu.
 

Malzemeler: Ayakkabı kutusunun kapağı, mukavva, fon kartonu, prit, koli bandı ve izole bant, raptiye, keçeli kalem raptiye
Gördüğünüz gibi önce ayakkabı kutusunun kapağını kestik, kestiğimiz parçanın açık kalan kısmını kapattık.
                Aynı ölçüde mukavvamızı kestikten sonra üzerine kapatarak koli bandı ile sabitleştirdik.
Daha sonra üzerini seçtiğimiz renk fon kartonu ile kapladık.
Keçeli kalemle üzerini süsledik.
                                             Raptiyelerimizi karşılıklı olarak yerleştirdik.
Son olarak paket lastiklerimizi karşılıklı yerleştirdiğimiz raptiyelerin üzerinden geçirerek Kanunumuzu tamamladık.
Çal kanunum çal, derdini söyle bana....